سیستم جامع منابع انسانی

بنگاه های اقتصادی زیربنای ایجاد یک جامعه ایده آل را تشکیل می دهند و بهبود و توسعه آنها در به وجود آمدن چنین جامعه ای اثر مستقیم دارد. گسترش و بهبود وضعیت بنگاه های اقتصادی ضامن ایجاد رفاه و آسایش جامعه است که بیانگر نقش غیر قابل انکار آنها در ایجاد جامعه ی ایده آل می باشد. یکی از چالش های اساسی مدیران نیروی انسانی است که برای برطرف کردن مشکلات این بخش لازم است برنامه ریزی و سازماندهی اصولی صورت گیرد. تیم مشاوره مدیریت رسا با بهره گیری از تجارب ارزنده خود خدمات شایانی در این حوزه به مدیران ارائه می کند.

مشخصات کلی سیستم

  • انطابق کامل فرایندها با استانداردهای منابع انسانی؛
  • یکپارچگی کامل اطلاعاتی و فرایندی در سیستم؛
  • استقرار و بومی سازی سیستم جامع منابع انسانی توسط تیم های تخصصی؛
  • قابلیت انطباق با کلیه قوانین کشوری اعم از قانون کار، قانون خدمات کشوری و …؛
  • قابلیت انتقال بانک اطلاعاتی گذشته منابع انسانی به سیستم جدید؛
  • قابل بهره برداری در سازمانهای با ابعاد متوسط و بزرگ؛
  • ارائه انواع گزارشات مدیریتی به صورت پویا؛

مشخصات فنی سیستم

  • معماری فنی : معماری چندلایه (N-Layer) * مبتنی بر سرویس  * (SOA)  شی گرایی (OOP)
  • فریم ورک:.NET تحت وب
  • زبان برنامه نویسی: C#
  • مدیریت پایگاه داده: SQL Server 2014
  • تکنولوژی های مورد استفاده :Asp.Net،Entity Framework،Ajax،Html،JavaScript،Telerik

طراحی ساختار

  • تعریف چارت سازمانی در قالب درختواره تشکیلات
  • امکان تعریف واحدهای سازمانی و مراکز هزینه
  • امکان تعریف عنوان پست سازمانی، رده شغلی، ظرفیت پست و پستهای احراز شده
  • نمایش اطلاعات پرسنلی کارکنان شاغل در هر یک از پست های سازمانی
  • امکان طراحی نمودار های سازمانی از روی درختواره تشکیلات
  • نمایش نمودار کلان سازمانTop Chart و نمودار واحدهای سازمانی
  • نمایش ابعاد دوازده گانه محتوایی ساختار سازمانی به تفکیک واحد های سازمانی

طراحی مشاغل

  • تنظیم پرسشنامه تجزیه و تحلیل مشاغل در سه سطح
  • شاغل، سرپرست و کارشناس منابع انسانی
  • تنظیم شرح مشاغل بر اساس استاندارد های بین المللی و مورد تایید وزارت کار
  • تعریف شرایط احراز هر شغل با قابلیت تطبیق در زمان جذب
  • ارزشیابی مشاغل به انواع امتیازی، طبقه بندی، مقایسه عوامل، رتبه بندی مطابق ضوابط سازمان
  • امکان تعیین گرید شغلی پرسنل برای استفاده در محاسبات حقوق و دستمزد

فرایند جذب

  • برنامه ریزی منابع انسانی از طریق تطابق عرضه و تقاضا منابع انسانی در سازمان؛
  • تسهیل فرایند کارمندیابی از طریق فرم تقاضای اینترنتی استخدام و اعلان شغلی
  • تسهیل فرایند انتخاب و جذب منابع انسانی از طریق تطابق شرایط احراز شغل با رزومه شاغل و نیز برگزاری آزمون های آنلاین؛
  • گریدینگ شاغلین و اختصاص گرید شخصی به پرسنل بر اساس معیارهای استاندارد؛
  • طراحی مدل شایستگی و خزانه استعداد به منظور تسهیل ارتقاء عمودی یا افقی کارکنان

پرسنلی

  • تشکیل پرونده پرسنلی در بدو استخدام
  • امکان بارگزاری اطلاعات اولیه پرسنل از طریق فایل اکسل
  • امکان صدور کارت پرسنلی الکترونیکی با قابلیت استفاده در سیستمهای هوشمند سازمان
  • مدیریت قراردادهای کاری پرسنل
  • صدور انواع احکام کارگزینی
  • پشتیبانی از فرایندهای پایان خدمت پرسنل از قبیل استعفا، اخراج، بازنشستگی و بازخرید سنوات

مدیریت حضور

  • امکان تعریف انواع مدل های حضور به همراه کلیه پارامترهای مرتبط به هر مدل
  • امکان تعریف تقویم کاری پرسنل بر اساس مدل های حضور
  • برقراری ارتباط آنلاین با انواع دستگاه‌های حضور و غیاب و نیز امکان دریافت آفلاین اطلاعات از طریق فایل‌های خروجی دستگاه‌های کارت ساعت مانند Excel
  • تعریف قوانین و شروط متنوع برای محاسبات کارکرد در زمان تعیین شده
  • امکان مشاهده ساعات حضور و غیاب در سلف سرویس کارکنان ESS به صورت آنلاین
  • پشتیبانی از انواع مرخصی (استحقاقی، استعلاجی، زایمان، بدون حقوق و … )
  • ثبت درخواست مرخصی در سلف سرویس کارکنان؛
  • امکان تعریف مکانیسم تایید درخواستها از طریق درختواره و گردش در کارتابل مدیران؛
  • پشتیبانی از فرایند ماموریت از ابلاغ ماموریت تا ثبت گزارشات و نتایج حاصل از آن؛
  • محاسبه بودجه ماموریت ها، هزینه اقامت، ایاب ذهاب و حق ماموریت ها؛
  • ارائه گزارشات متنوع کارکرد پرسنل

مدیریت آموزش

  • ایجاد شناسنامه آموزشی برنامه توسعه فردی IDP پرسنل در بدو استخدام
  • نیازسنجی آموزشی از منابع مختلفی چون نتایج ارزیابی عملکرد، آزمون های دوره ای، شرح مشاغل، نظر مدیران ارشد و اولویت های سازمانی با امکان گردش مکانیزه جهت غنی سازی برنامه آموزش
  • تعریف کلیه برنامه های آموزشی در قالب تقویم آموزشی سالانه
  • امکان ثبت نام داوطلبانه و اجباری کلاس‌های آموزشی در پورتال
  • امکان برگزاری دوره های آموزشی آنلاین همچون مهارتهای شغلی، رفتاری و مدیریتی
  • ارسال لیست حضور و غیاب دوره های آموزشی به سیستم مدیریت حضور
  • نظرسنجی پیرامون کیفیت دوره آموزشی (واکنش)
  • سنجش یادگیری شرکت کنندگان در قالب پیش آزمون و پس آزمون (یادگیری)
  • ارزیابی تاثیر دوره آموزشی بر عملکرد پرسنل توسط سرپرستان (رفتار)
  • سنجش اثربخشی دوره های آموزشی تحقق استراتژی های سازمانی (نتایج)

حقوق و مزایا

  • تعریف آئین نامه حقوق و مزایای سازمان در قالب انواع مدل های حقوقی و عوامل مرتبط به آنها
  • دریافت اطلاعات کارکرد پرسنل از سیستم مدیریت حضور
  • صدور فیش حقوقی پرسنل با تنظیمات دلخواه به همراه درج لوگو و عکس پرسنلی
  • تهیه لیست حقوق پرداختنی و ارسال اتوماتیک به حساب بانکی پرسنل در تاریخ معین
  • امکان رویت و پرینت فیش حقوقی در سلف سرویس کارکنان
  • ارسال اطلاعات نهایی سیستم جبران خدمات به سیستم مالی و صدور اتوماتیک سند مالی
  • تهیه لیست بیمه پرسنل به صورت اتوماتیک با قابلیت ارسال به سازمان تامین اجتماعی
  • تهیه لیست مالیات به صورت اتوماتیک با قابلیت ارسال به سازمان امور مالیاتی کشور
  • پشتیبانی از عملیات مربوط به معوقات حقوق و دستمزد
  • ثبت کلیه اضافات و کسورات قانونی و شرکتی در فیش حقوقی
  • محاسبه اعتبار کارکنان، ثبت بدهی و تعهدات با کسر از حقوق ماهانه به نفع نهاد بستانکار؛
  • پرداخت مساعده علی الحساب کسر آن از حقوق آتی؛
  • محاسبه و پرداخت عیدی پایان سال بر اساس قانون کار و مازاد سازمانی؛
  • محاسبه و پرداخت پاداش موردی بر اساس ابتکارات پرسنل؛

ارزیابی عملکرد

  • پشتیبانی از مدل های مختلف ارزیابی عملکرد از جمله ارزیابی 360 درجه و کارت امتیازی
  • امکان تعریف و گروهبندی شاخصهای عملکرد با اوزان مختلف جهت سهولت در طراحی فرمها
  • تعریف فرم ارزیابی عملکرد برای رشته های شغلی و تخصیص به افراد شاغل در آن پست
  • ثبت وقایع حساس عملکردی در هر دوره و امکان مشاهده موارد ثبت شده در زمان ارزیابی
  • ارسال کلیه فرم های ارزیابی به کارتابل ارزیابان تعیین شده با نقش های مختلف
  • بهره گیری از سرویس ثبت اعتراض و درخواست تجدید نظر در نتایج ارزیابی عملکرد
  • امکان مشاهده کارنامه عملکردی پرسنل کلیه دوره های ارزیابی در سلف سرویس کارکنان
  • امکان ساخت انواع گزارشات پویا بر حسب امتیازات شاخص ها یا گروه شاخصی در هر واحد

خدمات رفاهی

  • امکان دسترسی به انواع خدمات رفاهی بدون نیاز با انعقاد قراداد توسط شرکت
  • پشتیبانی از امکانات رفاهی مختص سازمان و قراردادهای در جریان
  • بهره مندی از انواع خدمات رفاهی نظیر سبد کالا، برنامه های ورزشی، فرهنگی، تفریحی و …
  • تخصیص بودجه رفاهی سازمان به پرسنل بر مبنای سمت، واحد سازمانی، وضعیت تاهل و …
  • سهمیه بندی خدمات رفاهی برای گروههای مختلف پرسنلی
  • ارتباط با سیستم حقوق و مزایا جهت ثبت در کسورات حقوق
  • امکان تعریف جریمه انصراف و محاسبه هزینه آن
  • امکان انتخاب تسهیلات رفاهی در سلف سرویس کارکنان و صدور معرفی نامه
  • اطلاع رسانی خدمات رفاهی در صفحه پورتال سازمانی با هدف رعایت عدالت توزیعی
  • اولویت بندی و رزرو درخواست های ثبت شده بر اساس امتیاز افراد و تاریخ درخواست

داشبورد مدیریت منابع انسانی

  • تعریف KPI های استاندارد منابع انسانی به همراه شاخص های سازمانی
  • انتخاب نمودارهای متنوع جهت نمایش اطلاعات سازمانی
  • قابلیت تعریف سطوح دسترسی به اطلاعات برای کلیه سطوح سرپرستی تا مدیران ارشد

سلامت و ایمنی HSE

  • تشکیل پرونده سلامت پرسنل در بدو استخدام
  • ارائه برنامه های بهداشتی، مراقبت های پزشکی و مشاوره آنلاین تغذیه
  • کمک به مدیریت استرس در سازمان از طریق گفتگوی آنلاین با روانشناس سیستم
  • ارائه چک لیست موارد ایمنی مشاغل در سلف سرویس کارکنان
  • امکان مانیتورینگ ایمنی شغل توسط مدیر HSE

نظر سنجی

  • امکان طراحی و اجرای انواع نظرسنجی های سازمانی
  • برگزاری آزمون های آنلاین نگرسنجی منابع انسانی به صورت نوبه ای
  • پشتیبانی تیم منابع انسانی سیستم جامع HR جهت اطمینان از صحت نتایج
  • نمایش نتایج حاصل از سیستم نگرسنج منابع انسانی به صورت داشبورد مدیریتی
  • پوشش کلیه شاخص های نگرش منابع انسانی از جمله: رضایت شغلی، تعهد سازمانی، نرخ ترک خدمت، استرس و سلامت و بهداشت روانشناختی، اعتیاد به کار، تضاد کار و خانواده و …

سلف سرویس منابع انسانی

  • امکان مشاهده پرونده پرسنلی
  • ثبت انواع درخواست های اداری نظیر مرخصی، وام و … با امکان گردش در سطوح مدیریتی
  • امکان ثبت و نمایش مراودات صورت گرفته بین واحد منابع انسانی و پرسنل
  • مشاهده رزومه کاری (شامل تشویقات، تذکرات، دوره های آموزشی، افتخارات سازمانی و…)
  • مشاهده تقویم کاری و ثبت رویدادها در سررسید شخصی
  • مشاهده جدول حضور و غیاب
  • امکان مشاهده برنامه توسعه فردی و قابلیت یادگیری
  • مشاهده ماموریت های ابلاغی و ثبت گزارش ماموریت ها
  • مشاهده فیش حقوقی ماهانه
  • امکان مشاهده و انتخاب کلیه خدمات رفاهی با توجه به سرانه
  • کارتابل مدیران جهت بررسی درخواست ها، ارزیابی عملکرد و …

نظام پیشنهادات

  • تعریف فرم پیشنهادات به صورت پویا
  • ارسال پیشنهادات از طریق سلف سرویس کارکنان
  • امکان فراخوان عمومی جهت ارائه پیشنهاد در موضوعات متنوع و حل مسادل سازمانی
  • توزیع پیشنهادات دریافتی در کارتابل مدیران بر اساس موضوعات تخصصی
  • امکان ثبت روند اجرای پیشنهادات منتخب در پورتال
  • ثبت اعتراضات وارده بر روند اجرای پیشنهادات
  • امتیازدهی به پیشنهادات خلاقانه و اثربخش در فرایندهای سازمانی
  • تعریف شاخص های ارزیابی پیشنهادات و نحوه محاسبه پاداش
  • امکان تعریف انواع پاداش‌های نقدی غیر نقدی و امکان انتخاب توسط ارائه دهنده پیشنهاد
  • آرشیو پیشنهادات ارسالی به سیستم

تماس با ما

  • تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، پلاک 72، واحد2؛
  • 88193770-2 (021)
  • 88193770 (021)
  • info@samanehgostargroup.ir